wie ben ik?

Mijn naam is Hester Cnossen. Als intern begeleider op een basisschool kom ik regelmatig kinderen tegen waarvan ik het gevoel heb dat er veel meer in zit, dan er op school uit kan komen.

Dat kan te maken hebben met een andere leerstijl! Instructies worden via taal overgebracht, maar niet ieder kind kan een auditieve instructie even goed volgen. Er zijn kinderen met een voorkeur voor een visuele leerstijl. Het is maar net hoe je hersenen werken!

Een eigen a, b, c

Ik ben me gaan verdiepen in de werking van hersenen en leerstijlen.

 

Het werd mij duidelijk dat de Davismethode het fundament legt om te leren als je visueel bent ingesteld.

 

Naast de Davismethode heb ik diverse trainingen en opleidingen gevolgd waardoor ik in mijn praktijk kinderen kan leren gebruik te maken van hun eigen talenten om zich schoolse vaardigheden eigen te maken. 

 

De basis in mijn praktijk is de Davismethode en ik werk dan ook met kinderen met een visuele leerstijl.

 

Sommige mensen noemen het beelddenken, en weer anderen beschrijven het als een dominante rechterhersenhelft.

 

Hoe dan ook:

ieder kind heeft zijn eigen a, b, c! 

En dàt is ons vertrekpunt!

“de basis van een juiste reconstructie is een correcte constructie .”